Blogia
el cartipàs

blogs i educació

+ sobre blogs

Algunes referències sobre blogs que m’he trobat traspaperades/"trasblocades" i que anoto aquí per no "perdre-les":
  • ARTICLES

Weblogs: Nuevos cuadernos de bitácora de Miguel Zapata Ros, publicat a RED núm. 10, gener 2004
El uso de los Cuadernos de Bitácora o Weblogging. Otro tipo de sitios web . Article original de Chris Ashley. Traducció de Nora Lizenberg. Adaptació de Miguel Zapata Ros. Publicat a RED núm. 10, gener 2004
El cuaderno de bitácora o weblog, parte II: Un sitio web tan versátil como una navaja suiza . Article original de Chris Ashley. Traducció de Nora Lizenberg. Adaptació de Miguel Zapata Ros. Publicat a RED núm. 11, maig 2004
Uso de Blogs, publicat a EducaRed.net
El món és un blog, escrit per Irene Rengel i publicat a El diari dels Estudiants
Los weblogs como herramienta educomunicativa, escrit per Eland Vera i publicat al blog Artículos y Ponencias de Eland Vera - [02/02/2006]
Weblografia imprescindible de edublogs, escrit per Francisco Muñoz de la Peña Castrillo i publicat a Aulablog - [28/12/2005] "...se trata de una recopilación de todos aquellos artículos y experiencias en español publicados y disponibles en Internet de interés acerca de los edublogs.
Weblogs: una aproximació al mitjà de publicació a Internet i als usos creatius que se’n deriven. Escrit per Anna Fuster i publicat a Treballs de segon curs de doctorat
  • SERVEIS PER CREAR BLOGS
ZoomBlog.

Concís i clar...

Al blog Paso a Paso, bitácora centrada en la evolución del proyecto fin de carrera: "Oportunidades y retos de la BLOGOSFERA para las Relaciones Públicas" de Virginia López Martín, hem pogut llegir un article concis però a la vegada complert sobre les bitàcoles: Un fenómeno en expansión: los weblogs
El contingut està estructurat segons:
1- ¿Qué es un blog?
2- Historia
3- La naturaleza de los blogs
4-Glosario.
5.- Una amplia bibliografía

Font: Aulablog.com

Wiki de la Blogosfera

Wiki de la Blogosfera
Aquí podem trobar un munt d'enllaços relacionats amb al món dels Blogs:
* Serveis d'allotjament de bitàcoles.
* Directoris de bitàcoles
* Sindicació.
* Software per a bitàcoles
* Editors
* Buscadors
* Actividat. Darreres actualitzacions, estadístiques, pings.
* Accesoris
* Diner
* Documentacio
* MetaBitacoles. Bitàcoles que parlen de bitàcoles.
* Premis

I com tots els Wikis qualsevol pot editar-ho i afegir-hi nova informació.

AulaBlog

Aulablog.com "es un proyecto impulsado por un grupo de profesores/as de diferentes puntos de España interesados en promover el uso de las TIC en la educación, especialmente de los weblogs. (...) En Aulablog.com puedes encontrar ideas y recursos para iniciarte en el mundo de los Blogs y sacarles el máximo partido como herramienta educativa: artículos sobre los distintos sistemas de publicación, experiencias con los blogs en el aula, enlaces a servicios para la creación de blogs, tutoriales, trucos, complementos, etc."

Weblogs en educación

Aquest és un article publicat per Fanny Contreras Contreras a la Revista Digital Universitaria [volum 5 - núm 10 - novembre 2004]
El temes que tracta són:
+ Inicio
+ Weblogs, ¿qué són?
+ De qué está hecho un blog
+ Tipos de blogs
+ Blogósfera y educación
+ Cursos y clases con blogs
+ Conclusión
+ Bibliografia

Edu-blog, un forum sobre weblogs i educació

El passat 3 de gener Francisco Muñoz de la Peña, autor del blog Aulablog21 i de l'espai web Aula21.net presentava el Foro Edu-Blog - Utilización de los blogs en el ámbito educativo, amb aquestes paraules:
Este foro pretende ser un punto de encuentro de todos aquellos que estén interesados en la utilización de los blogs en el ámbito educativo.
No es necesario registrarse pero el hacerlo tiene sus ventajas.
Empezaremos con un único foro de carácter general en el que podrás contar tus experiencias con tus alumnos, dar a conocer tu blog, consultar dudas técnicas, dar a conocer otros blogs que sean de interés, proponer estrategias para usar los blogs con nuestros alumnos etc.
Si el administrador lo creyese oportuno por ser muchos los participantes y variados los temas en una posterior estapa se subdividiría la temática del foro.
Muchas gracias por participar
Francisco Muñoz de la Peña.

Una excel.lent iniciativa. Espero que vagi prenent forma i pes en tots els camps educatius.

Weblogs y educación

Weblogs y educuación és un article que ha escrit Tíscar Lara i que podem llegir a Bitacoras.org, un metablog col.lectiu sobre el món dels weblogs.
Ens parla dels antecedents, dels avantatges del format weblog per a l'educació, dels usos que se'n fan en el camp educatiu, i finalment ens presenta un model d'anàlisi de weblog i algunes experiències.

The edublogs awards...

Els premis també arriben als blogs educatius.
Es poden consultar els premis en la URL http://incsub.org/awards/index.php
Però tots són en anglès... a veure si espavilem.

Pendent de llegir en calma....

...amb calma i amb un diccionari.
És tracta d'un article en anglès: Ways to use weblogs in education
http://anvil.gsu.edu/EduBlogInsights/2004/10/05#a668

Taller de Weblogs

És un curs de José Luis Orihuela, professor de la Universitat de Navarra.
La URL: http://www.unav.es/digilab/taller/

Los weblog como herramienta educativa...

Los weblogs como herramienta educativa: experiencias con bitácoras de alumnos, por José Luis Orihuela y María Luisa Santos del Laboratorio de Comunicación Multimedia, Universidad de Navarra
En l'article, publicat a QuadernsDigitals:
Se describe y analiza la experiencia de creación y uso de weblogs (bitácoras) llevada a cabo en el curso 2003/4 por los profesores y alumnos de la asignatura Diseño Audiovisual, en la Facultad de Comunicación de la Universidad de Navarra (España).
Los alumnos de la asignatura desarrollan sus propias bitácoras de clase, utilizándolas como medio de comunicación con los profesores, y como plataforma de publicación de los ejercicios del curso. Asimismo, cada alumno crea y mantiene una bitácora personal sobre un tema de su interés, que se dirige y evalúa como un proyecto final.

Va de blogs. Articles en línea... (2)

--> Lectura y escritura con blogs. Apoyo para estudiantes con dificultades en estas áreas. Publicat a Eduteka [Edición 19(11)- Ago 09 al 28/2004]
És una traducció de “Scaffolding for Struggling Students", artícle escrit per Sara Kajder i Glen Bull; publicat en el número 2 del volum 31 de la revista “Learning & Leading with Technology” http://www.iste.org/LL/31/2/index.cfm
A destacar:
a) les 6 característiques instrutives d'un blog (economia, arxiu, retroalimentació, multimedia, immediatesa i participació activa);
b) 10 activitats on s'utilitzen els blogs a classe: activitats literaries (5), activitats de "revisió i gramàtica" (3) i "reinventant blogs" (2).

Blogs. Articles en línea (anglès)

1.«The educated blogger: Using weblogs to promote literacy in the classroom»(by David Huffaker) - juny 2004

Allotjaments de blogs...

1. AcelBlog --> http://www.acelblog.org/
Acelblog es una iniciativa de Cesar Laso para la creación de una herramienta de publicicación de contenidos, facil y en castellano. Un article de l'Observatorio Tecnológico de CNICE el recomana.
2. El clàssic Blogger -->http://www.blogger.com/start. El blog Llapis de colors hi està allotjat.
3. Blogia. --> http://www.infoaragon.net/blogia/index.php El Cartipàs hi està.

Va de blogs. Articles en línea...

-> Els weblogs: Internet participativa Publicat a laMalla.net per David Poblador (18 de gener de 2002)
-> Los weblogs ponen la red al servicio de todas las voces Publicat al weblog de Educ.ar (10 de juliol de 2004)
-> Los weblogs llegaron al aula Publicat al weblog de Educ.ar (5 de setembre de 2003)
-> La escritura con Weblogs. Una oportunidad para los diarios estudiantiles. Publicat a Eduteka (5 de juny de 2004). [Es una traducció de l'artícle original “Writing with Weblogs" escrit per Glen Bull, Gina Bull i Sara Kajder, i publicat en el número de setembre de 2003 de la revista Learning & Leading with Technology (http://www.iste.org/LL/31/1/index.cfm).
->El uso de los Cuadernos de Bitácora o Weblogging: Otro tipo de sitios web escrit per Chris Ashley, amb traducció de Nora Lizenberg i adaptació de Miguel Zapata Ros. Publicat al número 10 de la revista RED (gener del 2004)
-> Un sitio web tan versátil como una navaja suiza. També escrit per Chris Ashley, amb traducció de Nora Lizenberg i adaptació de Miguel Zapata Ros. Publicat al número 11 de la revista RED (maig del 2004)

Enllaços a metablogs...

Bitacoras.org
http://www.bitacoras.org/acercade/
Blogosfera v1.0
http://www.blogosfera.org/